Loading...

اخبار

نسخه 13 اندروید هک شد!

نوشته شده در : 2022/08/28 - 00:00
هنوز یک هفته از انتشار نسخه 13 سیستم‌عامل اندروید نگذشته‌بود که هکرها، راهی برای نفوذ به آن پیدا کردند.
تا به حال چندین ویروس با قابلیت نفوذ به سیستم‌عامل اندروید، شناسایی شده‌اند. این ویروس‌ها ترفندی خاص به کار برده و ممنوعیت استفاده از accessibility service در برنامه‌های معمولی را نادیده می‌گیرند. این ممنوعیت دسترسی یکی از جدیدترین ساز و کارهای حفاظتی در اندروید 13 بود که متاسفانه راهی برای دور زدن آن پیدا شد.
دسترسی کنترل‌نشده به accessibility service یکی از خطرناک‌ترین راه‌ها برای دستیابی به تماس‌ها و پیام‌های مالک گوشی هوشمند است. در صورتی که اپلیکیشنی اجازه دسترسی به این سرویس را داشته‌باشد می‌تواند به رهگیری تماس‌ها و پیام‌های کاربر تلفن همراه بپردازد. هکرهای گروه Hadoken با استفاده از ایجاد چندین ویروس، توانسته‌اند به این سرویس، دسترسی پیدا کنند. 
این ویروس‌ها رفتارهای مخربی از خود بروز می‌دهند. یکی از آنها، به طور پنهان وارد سیستم شده و در عملکرد، تاثیر چندانی نمی‌گذارد. اما اثر مخرب آن این است که ویروسی دیگر را دانلود کرده و به همراه ویروس دوم، درخواست دستیابی به سرویس دسترس‌پذیری را مطرح می‌کند. در صورتی که کاربر این مجوز را بدهد، گوشی هوشمند او مورد جاسوسی قرار خواهد گرفت. 
اندروید 13
برچسب ها : موبایل اندروید

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!